Aug 7, 2017

Petua buang blackhead dan whitehead

Blackhead dan whitehead sangat merimaskan setiap kali melihat wajah di depan cermin. Tahu tak, blackhead dan whitehead itu juga boleh dikategorikan sebagai ‘kecacatan’ yang boleh membunuh keyakinan diri seseorang.

Yang paling teruk apabila ia mula timbul dengan jelasnya. Kali ini enirawardrobe nak kongsikan 3 petua untuk menghilangkan blackhead dan whitehead tanpa mengeluarkan wang yang banyak.




1. Tomato
Hancurkan tomato dan ambil airnya lalu sapu ke muka seperti anda memakai facial mask. Anda juga boleh fokus pada kawasan yang sangat bermasalah seperti hidung. Biarkan semalaman dan bersihkan pada keesokkan harinya.

2. Lemon & garam
Hancurkan lemon dan campurkan sedikit garam untuk mendapatkan kesan yang lebih berkesan. Anda boleh sapukan pada tempat yang bermasalah dan keringkan ia untuk semalaman sebelum membersihkannya dengan menggunakan air suam. Kalau anda amalkan petua ini, kulit anda akan menjadi bersih dan glowing!

3. Telur & madu
Campurkan putih telur dan madu, selepas itu sapukan pada kawasan yang mempunyai blackhead dan whitehead. Biarkan ia kering selama 30 minit sehingga muka anda merasa kejung sebelum membasuhkan ia dengan menggunakan air suam.

Lepas ni, boleh lah kawan- kawan cuba petua ini ye!!
Psst!! Nak lagi mudah, boleh sahaja pakai FACE SCRUB MILK oleh THE BEAUTY HACKS!Lagi mudah!


#dscaa #thebeautyhacks #dsteamatennazlan #beautyhacks #tbhbyenirawardrobe
Https://enirawardrobe.blogspot.my

No comments:

Post a Comment

Ryanees Kashmir

RYANEES KASHMIR RM59 ONLY POSTAGE CHARGES  Memang menawan sungguh desig...